Tahan dan Tenang, Nanti Datang Senang (L134,Y52)

RM30.00

Stock: 1961

Code: 978-967-481-984-2

Berat: 0.160kg


Penghantaran


Description

Tajuk: Tahan dan Tenang, Nanti Datang Senang
ISBN: 978-967-481-984-2
Penerbit: PTS Publishing House
Penulis: Nuraini Shahbuddin
Tahun Terbitan: 2023
Muka Surat: 160
Halaman: Berwarna
Format: Paperback
Berat (kg): 0.16
Dimensi (cm): 19 x 13.5 x 1.5
 
SINOPSIS
 

Perjalanan kehidupan manusia tidak pernah sunyi dari ujian. Adakalanya ujian menjadi asbab manusia semakin gagah berdiri, adakalanya juga ujian membuatkan manusia terduduk sendiri, tidak mampu lagi untuk berdiri meneruskan kehidupan.

Lalu, apakah peranan al-Quran dalam mendidik jiwa manusia menguruskan ujian kehidupan yang penuh dengan rintangan ? 

Tidaklah al-Quran itu menjanjikan kesenangan menghadapi ujian kehidupan, namun al-Quran menjadi sumber inspirasi dan kekuatan untuk kita bertahan menghadapi ujian kehidupan.

Tahan dan Tenang, Nanti Datang Senang adalah janji Tuhan buat hamba-hamba-Nya yang sabar menghadapi ujian. Sabar dan serahkan segalanya pada Tuhan, pasti nanti tiba saatnya segala urusan kita dipermudahkan. Tenanglah menghadapi ujian.

Buku ini mengandungi 40 infografik tadabbur dan huraian ayat al-Quran yang dapat dijadikan inspirasi dan motivasi bagi seorang hamba dalam meniti perjuangan kehidupan.

Buku ini juga dilengkapi ruangan DIY Tadabbur beserta panduan, dilampirkan istimewa buat para pembaca agar berpeluang mentadabbur lebih banyak lagi ayat al-Quran yang boleh dijadikan inspirasl kehidupan.


 

Features