Ramadan Terbaik! (L154)

RM10.00

Stock: 0

Code: 9789673881642

Berat: 0.220kg


Penghantaran


Description


Tarikh Di Pasaran : Mac 2015
Kod Produk : TBBK 1298
ISBN : 978-967-388-164-2
Muka Surat : 160
Saiz : 14 cm x 21 cm
Berat: 0.22 kg


Sinopsis

Dengan kehadiran Ramadan yang dinanti –nanti semua Mukmin semestinya memberikan sinar dan cahaya yang mampu mengembalikan  kekuatan iman yang turun naik. Selain itu, bulan Ramadan menjanjikan pelbagai kerahmatan, keampunan dan kelepasan daripada api neraka.

Oleh itu, hendaklah kita mengambil kesempatan dengan kehadiran bulan yang mulia ini, ia umpama “madrasah” yang mampu menjana ketakwaan Muslim agar hati dan jiwa kembali teguh. Firman Allah Taala yang bermaksud: “ Wahai orang yang beriman, telah difardukan atas kamu untuk berpuasa (Ramadan) sebagaimana diwajibkan kepada ganerasi terdahulu, mudah-mudahan kamu bertakwa”.

Kita semua mengharapkan agar Allah memberikan kita taufik dan hidayah agar Ramadan yang disambut dapat dihargai sebenar-benarnya . Ramadan bukanlah untuk membebankan manusia tetapi merupakan “hadiah” yang paling berharga bagi mereka yang mahu meningkatkan ketakwaan dan memperbaiki diri.

Semoga kita semua dirahmati, diampuni serta mendapat kurniaan yang terbaik daripada Allah. Semoga Ramadan   yang hadir memberi makna dan berkesan kepada jiwa muslim agar menjadi Muslim yang bertakwa kepada Allah.

 

Buku ini wajar dimiliki kerana:

Menjelaskan keutamaan dan prioriti ibadah pada bulan Ramadan, yang mana lebih patut diutamakan pada masa yang sama tidak mengabaikan tugas dan keperluan lain.

Menerangkan serba sedikit saranan supaya ibadah pada bulan Ramadan didasari dengan keilmuan dan penghayatan bukan semata-mata sebagai budaya dan adat.

Menekankan muhasabah ibadah pada bulan Ramadan. Semoga amalan soleh kita dijauhi daripada perkara yang menjejaskan kemurniannya dan mudah-mudahan diterima di sisi- Nya.

Features