Meneladani Kepimpinan Anbiya' (L100,Q17)

RM20.00

Stock: 10

Code: 9789671735763

Berat: 0.264kg


Penghantaran


Description

Buku ringkas terbaru karya Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang bertemakan kepimpinan telah siap dicetak. Buku ini menerangkan berkenaan kepimpinan dalam Islam serta kriteria kepimpinan yang perlu diteladani oleh para pemimpin Islam daripada para anbiya'. Rasulullah dan para anbiya merupakan contoh teladan bagi seluruh umat Islam, justeru kepimpinan yang terbaik adalah yang mengikuti jejak langkah mereka.

Salah faham terbesar umat Islam hari ini apabila menganggap Islam hanyalah pada ibadah ritual semata-mata. Sedangkan Islam itu adalah cara hidup, dan dibuktikan dengan contoh teladan Rasulullah yang menunjukkan perlaksanaan Islam  dalam diri, masyarakat dan negara yang membawa rahmat kepada seluruh alam. 

 

Ikuti cuplikan daripada prakata buku ini daripada Tuan Guru :

"Buku ini mengangkat tema qiadah atau kepimpinan Anbiya' AS sebagai role model. Aturan kepimpinan mestilah menepati prinsip dan piawaian yang telah digariskan oleh Nabi Muhammad SAW sewaktu memimpin Negara Islam Madinah Al-Munawwarah yang bermasyarakat Madani. Begitu juga panduan yang telah diwariskan oleh para Anbiya' AS terdahulu."

Features

Kategori Berkaitan