Kru Paranormal: Hantu Jarang Gigi (L178,L185)

RM12.00

Stock: 390

Code: 978-967-369-647-5

Berat: 0.100kg


Penghantaran


Description

Tajuk: Kru Paranormal: Hantu Jarang Gigi
ISBN: 978-967-369-647-5
Penerbit: Penerbit-X
Penulis: Khairul Nizam Khairani
Tahun Terbitan: 2022
Muka Surat: 137
Halaman: Hitam Putih
Format: Softcover
Berat (kg): 0.100 kg
Dimensi (cm): 18.3 cm x 11.4 cm x 1 cm
 
SINOPSIS
 
“Dari dulu lagi banyak orang cerita kononnya terserempak dengan makhluk berbulu lebat dan berbadan besar, berjalan-jalan di dalam hutan. Tapi setahu aku, tidaklah pula dia mengganggu orang. Kecuali ada juga khabar angin hantu gigi jarang ni menculik anak dara orang asli sebab dia berkenan dengan anak orang asli tu,” cerita Ridhuan.

Ghazali terdiam. Dia tidak menyangka Malaysia juga mempunyai versi makhluk seperti bigfootnya yang tersendiri. Kalau di barat ia dikenali dengan pelbagai nama. Bigfoot, sasquatch, yeti, skunk ape dan pelbagai lagi nama. Namun di sini ia popular dengan nama hantu jarang gigi.

 

* * *

 

Misteri kehilangan beberapa gadis remaja di daerah Bekok telah menimbulkan kegusaran penduduk tempatan. Malah, cerita yang mengaitkan kehilangan gadis-gadis remaja ini yang kononnya diculik oleh hantu jarang gigi telah menambahkan sensasi kes ini.

Adam yang cacat pendengaran dan buta sebelah matanya baru sahaja berpindah ke Bekok mengikut ayahnya, seorang renjer hutan. Adam bersahabat dengan Shukor dan Amri. Kerana kes kehilangan gadis-gadis ini sedang panas, Shukor dan Amri merancang masuk ke dalam hutan Endau Rompin untuk mencuba nasib mencari mereka. Untung-untung mereka dapat wang ganjaran jikalau berjaya.

Namun, sewaktu di dalam hutan, mereka menemui sesuatu yang tidak dijangka. Amri pula telah hilang dan Shukor cuba menebus rasa bersalahnya atas kehilangan Amri. Dalam pada itu, Adam sering melihat sesuatu yang menggerunkan berhampiran seorang pemuda yang tidak waras bernama Nazri yang tidak dapat dilihat oleh orang lain.
Benarkah hantu jarang gigi ini wujud dan gadis-gadis ini diculik olehnya?

Features