Biarku Lindung Mendungmu (L62)

RM29.90

Stock: 8

Code: 9789671590300

Berat: 0.368kg


Penghantaran


Description

Format: Paperback
ISBN: 9789671590300
Penulis: Hijanah & Hazalif
Berat(kg): 0.368

SINOPSIS

Tatkala Tuhan memerdekakan seseorang hamba kerakusan dunia, maka dia berlari keluar daripada penjara 'Syaitan' yang bersalut duka demi menjadi pengganti sang ayah yang mati kerana agama.

"Kenapa kalimah Allah ada di pergelangan tangan aku?"

"Mengapa muncul lelaki bercahaya dalam mimpiku? Siapa dia?"

Aisyah Hijanah, wanita berjiwa lemah, kudratnya keletihan dek sering jatuh tersungkur. Rambutnya ditarik bertubi-tubi, kepalanya ditebuk sehingga dibuang kemanisan dunia, lalu diisi dengan kesengsaraan. Ujian Tuhan menembusi benteng hatinya, lalu memecahkan keprecayaannya kepada manusia bernama 'lelaki'.

Berjayakah suaminya menjawab 2 soalan yang memecah 'zon keselesaan' kaum lelaki?

Tembakan tajam, menerobos jauh ke dalam tubuh ayahnya, menjadi kesan dakwah yang melahirkan darah mujahid dalam jiwanya, Tusukan mendalam hingga terputusnya urat suara sang ummi, menjadi kesan yang membangunkan semangatnya demi menjadi wanita hebat, menggantikan ayah dan ummi. Apakah yang terjadi di saat dia ingin mengubah hidupnya, menjadi ibu dan ayah untuk diri sendiri sehingga berjaya menjadi wanita yang berinspirasi?

Apakah soalan yang diberikan kepada suaminya jika ingin menghalalkan dirinya? Bagaimana dia mengatur hubungan cintanya bersama suami agar kekal dalam landasan iman? Siapakah 'aku' yang melindung mendungnya?

Features